حریق یک مجتمع تجاری در خیابان کلاهدوز مشهد (۹ تیر ۱۴۰۳) کشف ۲۰۸ هزار قلم فرآورده آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و قاچاقی قتل دلخراش مرد میانسال + جزییات (۹ تیر ۱۴۰۳) خراسان رضوی رتبه دوم ازدواج و طلاق در کشور است کشف ۶۰ میلیارد ریال سیگار غیرمجاز در مشهد دستگیری پاکستانی‌های گروگان‌گیر در ایران+ جزییات کشف ۳۰ کیلو و ۶۰۰ گرم مخدر «شیشه» در هنگ مرری تایباد (۹ تیر ۱۴۰۳) افزایش ۲۰ درصدی معاینات روانپزشکی در مراکز پزشکی قانونی کشور زندگی خیلی کوتاه است؛ ۸ موردی که واقعاً نباید نگران آن‌ها باشید آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های اول، هفتم و دهم از فردا (یکشنبه، ۱۰ تیر ۱۴۰۳) صحرایی: حذف تدریجی کنکور هویت واقعی را به مدرسه بازگرداند مردان میانسال روزانه ۳۰ دقیقه پیاده‌روی کنند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (شنبه، ۹ تیر ۱۴۰۳) | تغییرات نامحسوس دما در مشهد نرخ‌های جدید بلیت هواپیما به‌زودی اعلام می‌شود راز شلیک مرگبار در باغ‌ویلای کلات فاش شد + عکس وزیر آموزش و پرورش برای توضیح درباره مطالبات معوقه معلمان به مجلس می‌رود نخ دندان یا خلال دندان، کدام یک بهتر است؟
سرخط خبرها

اما و اگر‌های ثبت‌نام سرویس مدارس | چرا سامانه «سپند» در دسترس نیست؟

  • کد خبر: ۲۳۰۹۴۲
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۴
  • ۱
اما و اگر‌های ثبت‌نام سرویس مدارس | چرا سامانه «سپند» در دسترس نیست؟
امسال برای ثبت نام و مدیریت سرویس مدارس به‌جای آموزش‌و‌پرورش، تاکسی‌رانی متولی اصلی خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز، «ثبت‌نام والدین برای دریافت خدمات سرویس مدرسه در سامانه سپند (سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی) برای سال تحصیلی پیش‌‎رو، از اول خرداد‌ماه آغاز خواهد شد»؛ این خبری است که به‌تازگی از‌سوی مدیرعامل اتحادیه حمل‌ونقل مسافر شهری کشور اعلام شده است؛ در‌حالی‌که به گفته رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش‌و‌پرورش خراسان رضوی، اکنون این سامانه نه‌تن‌ها در استان بلکه در کشور با ایراد‌هایی مواجه است که امکان ثبت تقاضای والدین در آن وجود ندارد.

محمد شفاهی در گفتگو با شهرآرا افزود: هم اکنون امکان ایجاد نام کاربری در این سامانه وجود ندارد و از‌این‌رو سامانه با اشکال مواجه است؛ بنابراین امکان ثبت تقاضای اولیا در سامانه سپند وجود ندارد. 
پیش از این گفته شده بود که با توجه به به‌روزرسانی زیرساخت‌ها، این مشکل از یک خرداد ماه رفع خواهد شد، اما بررسی‌ها حاکی از این است که هنوز این مشکل برجاست.

وی با بیان اینکه فرایند سرویس دانش‌آموزی طبق آیین‌نامه جدید به دستگاه‌های اجرایی مانند وزارت آموزش‌و‌پرورش، وزارت کشور، پلیس راهور و فرماندهی انتظامی ابلاغ شد، اظهار کرد: این آیین‌نامه در شهریورماه سال گذشته ابلاغ شد و از‌این‌رو برای سال تحصیلی جاری الزام‌آور نبود؛ اما باید این آیین‌نامه در سال تحصیلی پیش‌رو اجرا شود.

تاکسی‌رانی به‌جای آموزش‌و‌پرورش

شفاهی در‌خصوص تفاوت آیین‌نامه جدید با قبل، بیان کرد: در آیین‌نامه قبلی، مدیر مدرسه به‌عنوان نماینده آموزش‌و‌پرورش قرارداد بین اولیای متقاضی سرویس دانش‌آموزی را با شرکت مربوطه امضا می‌کرد و درواقع مدیر مدرسه به‌عنوان کارفرما فعالیت می‌کرد؛ اما در آیین‌نامه جدید سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی شهرداری مشهد، کارفرمای این امر خواهد بود.

وظیفه نظارت مدیران بر سرویس مدارس

وی ادامه داد: در آیین‌نامه قبلی تمام وجوه سرویس به حساب مدرسه واریز می‌شد و به‌همین‌دلیل مدیر که باید بر مسائل آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان متمرکز باشد، درگیر مشکلات مالی سرویس‌های حمل‌و‌نقل نیز بود؛ بنابراین در سال تحصیلی جدید مدیر مدرسه با مسائل جانبی مواجه نمی‌شود و تنها در این حوزه وظیفه نظارتی خواهد داشت.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خراسان رضوی از راه‌اندازی سامانه سپند توسط صنف مسافربری شهری در کشور طی چند سال گذشته خبر داد و گفت: پیش‌از‌این اشکالاتی در این سامانه وجود داشت که امکان دسترسی مدیران مدارس وجود نداشت و اولیا نیز نمی‌توانستند تقاضایشان را در سامانه ثبت کنند؛ اما براساس آیین‌نامه جدید، باید والدین تقاضای خود را در سامانه سپند ثبت کنند.

شفاهی تصریح کرد: باید ذیل شورای ترافیک استان، کارگروه ویژه حمل‌و‌نقل دانش‌آموزی تشکیل شود که نماینده آموزش‌و‌پرورش و اولیا‌ی دانش‌آموزان نیز در آن کارگروه حضور و حق رأی خواهند داشت. همه موارد مربوط به سامانه سپند، فرایند اجرایی و مسئولیت هر یک از عوامل اجرایی باید ازسوی سازمان نظارت بر تاکسی‌رانی شهرداری تهیه و برای تصویب به کارگروه ویژه حمل‌و‌نقل دانش‌آموزی ارسال شود.

فرایند اجرایی سپند در انتظار تشکیل کارگروه

وی افزود: این کارگروه باید به‌همت استانداری خراسان رضوی تشکیل شود و تقاضای برگزاری جلسات کارگروه توسط سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی مشهد شکل بگیرد، اما متأسفانه باوجود پیگیری‌ها در‌این‌خصوص از آذر‌ماه، هنوز این کارگروه تشکیل نشده است.

شفاهی اظهار کرد: درواقع سامانه سپند قرار است در فرایند ثبت تقاضا به سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی شهرداری کمک کند و باید طبق فرایند جدید ثبت تقاضا و لیست دانش‌آموزانی که می‌خواهند از سرویس مدرسه استفاده کنند، از طریق سامانه سپند جمع‌آوری شود؛ اما نکته اینجاست که باید کارگروه ویژه حمل‌ونقل دانش‌آموزی تشکیل شود تا اگر قرار است ثبت تقاضای والدین به‌صورت کامل توسط سامانه سپند اجرا شود، در این کارگروه اعلام و در ابتدا اشکالات سامانه برطرف شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
0
0
سایت irtusepand هنوز مشکل داره و امکان تعریف نام کاربری جدید میسر نیست. کاش اطلاعرسانی بفرمائید شاید مسئولین امر سریع تر پیگری کنند
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->